Fotobankai
Didžiausi ir pelningiausi fotobankai yra du :
Kiti, gerokai mažesni, tačiau verti dėmesio :
Yra nemažai ir kitų fotobankų, tačiau jie apčiuopiamo pelno neatneš, kadangi yra labai maži arba nepopuliarūs. Tame tarpe ir lietuviški fotobankai. Pradėjus nuo tokių fotobankų ir negavus norimo rezultato, galima nusivilti ir visai prarasti susidomėjimą šia veikla. Taigi siūlyčiau pradėti nuo „Shutterstock“ ir „iStock“. Tačiau nepamirškite, jog būdami populiariausi, jie savo klientams stengiasi pasiūlyti tik kokybišką produktą. Tai reiškia, jog jų reikalavimai nuotraukoms griežčiausi. Netoleruotini yra „triukšmai“, fokuso nebuvimas, ekspozicijos klaidos. Taip pat dėmesys labai kreipiamas į nuotraukos turinį – gėlytės, vabaliukai, jūsų augintiniai ar šiaip atsitiktiniai kadrai yra paprasčiausiai atmetami, nurodant priežastį „per maža komercinė paklausa“. Na jei ir praeina atranką – dažniausiai tokių nuotraukų pardavimas yra labai menkas.
Populiariausi fotobankuose kadrai su žmonių portretais. Linksmi ar liūdni, ofise ar gamtoje, vieni ar draugų tarpe. Grupės tarpusavyje sąveikaujančių emocingų žmonių yra populiariausios. Didelį pasisekimą nuotrauka turės, jei joje matysime kelis susikaupusius verslininkus, ofiso aplinkoje besidalinančius dokumentus, o antrame plane išsiblaškiusią sekretorę, kuri rankose laiko šūsnį netvarkingai sudėtų segtuvų. Taip pat nuotrauka, kurioje tvarkingai apsirengęs statybininkas duoda nurodymus kolegoms, o fone verda darbas. Tokių nuotraukų fotobankuose yra labai daug, daug kas teigia, jog netgi per daug, tačiau šios nuotraukos ir toliau išlieka labiausiai perkamos.
Nepamirškite, jog reikalingas fotografuojamų asmenų raštiškas sutikimas. Jį rasite bet kuriame fotobanko puslapyje. Angliškai jis vadinamas „Model release“ ir be jo, jei nuotraukoje matysis žmonių veidai, nuotrauka nebus priimta. Populiarios ir objektų nuotraukos – knygos, ofiso įranga, kompiuterio pelė, akiniai, telefonai ir kt. Objektus reikia pateikti labai išradingai – „kitu kampu“, kadangi jų populiarumą nustelbia begalinis siūlomų nuotraukų kiekis. Nuotraukoje jokiu būdu neturi matytis prekių ženklai (mobilaus telefono, gėrimo, automobilio ar pan. gamintojo pavadinimai). Tokios nuotraukos be išimties atmetamos.